În conformitate cu art.9 alin.1 din Ordonanța nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, clientul beneficiază de o perioadă de retragere de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, respectiv de a returna produsele cumpărate, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri.
Perioada de retragere expiră în termen de 14 zile de la:
(i) ziua în care clientul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de client, intră în posesia fizică a produselor, în cazul contractelor de vănzare, sau:
(ii) în cazul în care clientul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat, ziua în care clientul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de client, intră în posesia fizică a ultimului produs.
Produsele exceptate de la posibilitatea de returnare
Sub rezerva dispozițiilor art.16 lit. d), e), f) din OUG 34/2014 sunt exceptate de la dreptul de retragere din contract (dreptul de returnare) următoarele produse:
- produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expiră rapid (hrana pentru bebelusi,lapte, piureuri, sucuri, biscuit, saruri de rehidratare, mezeluri etc.)
- produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator (medicamente de uz uman, produse cosmetice, produse de igienă intimă și produse care intră în contact cu mucoasa umană: periuțe de dinți, irigatoare. Prezenta lista nu este exhaustiva).
- produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.
Modalitatile de exercitare a dreptului legal de retragere
Clientul ,în vederea exercitării dreptului de retur, este obligat să notifice Trifolia la următoarele date de contact:
Baia Mare, Maramureș
B-dul. Traian nr. 30
0756 432 432
0262 223 639
office@trifolia.ro .
Clientul are posibilitatea de a completa formularul standard de retragere pus la dispoziție de Trifolia și de a îl trimite pe e-mail. În acest caz, Trifolia are obligația de a confirma clientului primirea formularului.
Trifolia are obligația să returneze în termen de 14 zile calendaristice contravaloarea produselor comandate. Aceasta își rezervă dreptul de a prelungi termenul de 14 zile dacă nu a intrat în posesia produselor returnate sau cel puțin, clientul nu a trimis o confirmare a expedierii coletului, luându-se în considerare data cea mai apropiata.
În cazul returnării produselor ca urmare a renunțării la cumpărare, costurile de returnare sunt suportate de către client.
În cazul returnării parțiale a produselor, Trifolia va returna numai contravaloarea produselor pe care clientul dorește să le returneze, fără să returneze taxa de transport pentru expediție. Cu toate acestea, taxa de transport pentru returnarea produselor rămâne în continuare în sarcina clientului.
Prin excepție, în cazurile de neconcordanță între produsele livrate și comandă, cheltuielile de returnare vor fi suportate de Trifolia.
Returul va fi acceptat dacă produsul este în aceeași stare în care a fost livrat, fără urme de uzură și este complet, inclusiv cu accesorii.
În cazul în care produsul returnat a făcut parte dintr-o campanie promoțională de acordare a unui produs cadou, odată cu returnarea produsului achizitionat se va returna și produsul oferit cadou.
Garanția produselor în baza Legii nr.449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora
Produsele de folosință îndelungată (Produsele relativ complexe, constituite din piese și subansambluri, proiectate și construite pentru a putea fi utilizat pe durată medie de utilizare și asupra cărora se pot efectua reparații sau activități de întreținere) beneficiază de garanție de conformitate în baza Legii nr.449/2003 privind vănzarea produselor și garanțiile asociate acestora.
Astfel, la livrare, produsul va fi însoțit de certificat de garanție - hârtie sau va fi trimis clientului, în format electronic, prin e-mail, după caz.
Certificatul de garanție va conține elementele de identificare a produsului, termenul de garanție, durata medie de utilizare, modalitațile de asigurare a garanției - întreținere, reparare, înlocuire si termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea și adresa vânzătorului și ale unității specializate de service.